Privacy en Cookie Policy
Dit privacybeleid beschrijft de persoonsgegevens die worden verzameld of gegenereerd (verwerkt) wanneer u de Herqua-website, -apps gebruikt en/of interactie heeft met onze organisatie. Het legt ook uit hoe uw persoonsgegevens worden gebruikt, gedeeld en beschermd, welke keuzes u heeft met betrekking tot uw persoonsgegevens en hoe u contact met ons kunt opnemen.
Wat betekent het verwerken van Persoonsgegevens?
Persoonsgegevens - Dit zijn gegevens die direct of indirect iets over u als persoon zeggen. Denk aan uw naam en adres. Dit geldt niet voor de gegevens van een rechtspersoon zoals een BV of NV. Informatie van de contactpersoon of vertegenwoordiger van een rechtspersoon is dat wel.
Verwerking - Alles wat met uw persoonsgegevens gedaan kan worden. Bijvoorbeeld het verzamelen, opslaan, gebruiken, doorgeven en verwijderen van uw gegevens.
Van wie verwerken wij Persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens van personen waarmee wij:
- een huidige zakelijke relatie hebben,
- een eerdere zakelijke relatie hadden,
- een toekomstige zakelijke relatie willen aangaan,
- of direct of indirect contact hebben.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw Persoonsgegevens?
Herqua | Schutstraat 79-81 | 7907CB, Hoogeveen | Contact: [email protected]
Welke Persoonsgegevens verzamelen wij en wanneer?
Wij vragen u om bepaalde persoonsgegevens om u de producten of diensten te kunnen leveren die u aanvraagt. Bijvoorbeeld wanneer u aankopen doet, contact opneemt met onze klantenservice, vraagt om communicatie te ontvangen, deelneemt aan onze evenementen of wedstrijden, of onze Sites of Apps gebruikt. Deze persoonsgegevens kunnen uw:
- algemene bedrijfsinformatie inclusief bedrijfsnaam, adres, e-mail, telefoonnummer, factuuradres, afleveradres, land,
- persoonlijke contactgegevens inclusief naam, e-mail, telefoonnummer, land;
- persoonlijke gegevens inclusief geslacht, woonplaats, geboortedatum en aankoopgeschiedenis;
- betalings- of creditcardinformatie;
- persoonlijke voorkeuren met betrekking tot uw productvraag
- E-mails die naar ons zijn verzonden
- Gegevens van de Kamer van Koophandel, Kredietregistratie
- Informatie die wij ontvangen van bedrijven aan wie u toestemming heeft gegeven om gegevens met ons te delen
- Informatie die wij verstrekken aan andere partijen om samen te werken - voorbeeld is ons marketingbureau - waarvoor we natuurlijk de maatregel hebben genomen om een verwerkingsovereenkomst te tekenen
Bij interactie met onze Sites en Apps wordt automatisch bepaalde data verzameld van uw apparaat of webbrowser. Meer informatie over deze praktijken is opgenomen in de sectie "Cookies" van dit privacybeleid hieronder. Deze gegevens omvatten:
- Apparaat-ID's, oproepstatus, netwerktoegang, opslaginformatie en batterij-informatie; en
- Cookies, IP-adressen, verwijzende headers, gegevens die uw webbrowser en versie identificeren, en webbakens en tags.
Hoe verkrijgen we Persoonsgegevens?
Uw persoonsgegevens worden voornamelijk verzameld omdat u deze zelf heeft verstrekt. Bijvoorbeeld wanneer u een aanvraag plaatst via ons contact- of downloadformulier op onze website, wanneer u zich abonneert op onze nieuwsbrief, wanneer u een e-mail stuurt, een aanvraag doet per telefoon of in contact bent met een van onze Sales Managers persoonlijk. We kunnen ook uw gegevens ontvangen van groepsentiteiten binnen Herqua.
We kunnen ook gegevens ontvangen van anderen. Bijvoorbeeld van leveranciers of andere partijen waarmee we samenwerken. We kunnen ook gebruik maken van openbare bronnen zoals openbare registers, kranten en het internet. Soms ontvangen we gegevens omdat u toestemming heeft gegeven aan een andere partij om informatie met ons te delen.
Waarom en hoe gebruiken we uw Persoonsgegevens?
We gebruiken uw persoonsgegevens om een hoogwaardige service te leveren aan onze klanten. We verwerken uw gegevens voor de volgende doeleinden.
A) Om een relatie en overeenkomst met u aan te kunnen gaan
Als u klant bij ons wilt worden, of al klant bent en een nieuw product wilt afnemen, of contact met ons opneemt, hebben we uw persoonsgegevens nodig en moeten we deze verwerken. Bijvoorbeeld, we moeten onderzoek doen om te beoordelen of we u als klant kunnen accepteren. We moeten uw identiteit vaststellen en voldoen aan onze wettelijke verplichtingen voor bijna al onze producten.
B) Om overeenkomsten en opdrachten uit te voeren
Als u klant bij ons bent, zijn we u graag van dienst en verwerken we de ontvangen bestellingen en gesloten overeenkomsten. Dit is wat we met u hebben afgesproken, en waarom we de persoonsgegevens verwerken.
C) Voor de veiligheid en integriteit van zowel u als ons eigen bedrijf
D) Voor de ontwikkeling en verbetering van producten en diensten
Om goed van dienst te zijn en te kunnen innoveren, ontwikkelen en verbeteren we voortdurend producten en diensten. Dit doen we voor onszelf, onze klanten of andere partijen. Dit omvat het combineren van verschillende databronnen om u te kunnen adviseren, onze producten te verbeteren, maar ook om u de best mogelijke websiteprestaties te bieden.
E) Voor relatiebeheer, promotie en marketingdoeleinden
We verwerken uw persoonsgegevens voor relatiebeheer, promotie en marketing. We gebruiken gegevens die we van u hebben, zoals betalingsgegevens en klikgedrag op onze website. Maar ook van gegevens die niet direct van u afkomstig zijn, zoals openbare registers (denk aan de Kamer van Koophandel), openbare bronnen (denk aan het internet) en andere partijen. We kunnen uw informatie gebruiken om u te informeren over een product dat mogelijk interessant voor u is.
F) Om overeenkomsten aan te gaan en uit te voeren met leveranciers en andere partijen waarmee we samenwerken
Er zijn verschillende bedrijven waarmee we samenwerken om u de best mogelijke service te bieden. Voorbeelden zijn ons marketingbureau dat klantspecifieke marketingmaterialen ontwikkelt, of onze nieuwsbriefsoftware die klant-e-mailadressen bevat, en onze ERP/CRM-software waarop onze service is gebaseerd.
G) Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen
We moeten voldoen aan verschillende regelgevingen zoals het bijhouden van een administratie.
H) Voor de uitvoering van bedrijfsprocessen, managementrapportages en intern beheer
Als dienstverlener vinden we het belangrijk en is het noodzakelijk dat we een goed overzicht hebben van onze klantrelaties. We moeten onze klanten kennen om de best mogelijke service te bieden. Dit betekent ook dat we weten met wie u samenwerkt. We verwerken ook hiervoor gegevens.
Hoe lang delen we uw Persoonsgegevens?
We bewaren uw gegevens niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor we ze hebben verzameld of waarvoor we ze hergebruiken. We gebruiken een bewaarbeleid. Hierin is vastgesteld hoe lang we gegevens bewaren. Dit is in Nederland in de meeste gevallen 7 jaar na het einde van het contract of uw relatie.
Wie binnen Herqua heeft toegang tot de persoonsgegevens?
Alleen personen die de persoonsgegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun werk hebben toegang. Al deze personen hebben binnen hun contracten een geheimhoudingsplicht ondertekend.
Gebruiken we ook persoonsgegevens voor andere doeleinden?
Nee, uw gegevens worden alleen verwerkt voor de doeleinden die binnen dit privacybeleid zijn beschreven.
Welke rechten kunt u intrekken?
A) Recht op informatie
Met deze Privacyverklaring informeren wij u over wat wij met uw gegevens doen. Soms moeten we extra stappen nemen, die niet binnen deze verklaring vallen. Als dat het geval is, heeft u recht op informatie wat betekent dat wij direct contact met u zullen opnemen.
B) Recht van inzage en rectificatie
U kunt ons vragen of en welke gegevens wij van u verwerken. Als dat het geval is, kunnen wij u de gegevens laten zien die wij van u hebben verwerkt. Denkt u dat uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn verwerkt? Dan kunt u ons vragen de gegevens te wijzigen of aan te vullen (rectificatie). Neem contact op met [email protected].
C) Recht op gegevenswijziging
U kunt ons vragen om gegevens die wij van u hebben vastgelegd te wijzigen of te verwijderen. Bijvoorbeeld als u bezwaar maakt tegen de verwerking van uw gegevens. Neem contact op met [email protected].
D) Recht op beperking
U kunt ons vragen de persoonsgegevens die wij van u verwerken te beperken. Dit betekent dat wij minder gegevens van u verwerken. Neem contact op met [email protected].
E) Recht op dataportabiliteit
U heeft het recht ons te vragen om gegevens die u ons heeft verstrekt in een gestructureerde en machinaal leesbare vorm aan uzelf of een andere partij te verkrijgen of over te dragen. Neem contact op met [email protected].
F) Recht van bezwaar tegen verwerking van gegevens
U kunt altijd bezwaar maken tegen de gegevens die wij verzamelen. Wij maken dan een nieuwe beoordeling om te bepalen of uw gegevens inderdaad niet meer daarvoor gebruikt mogen worden. We stoppen de verwerking als uw belang zwaarder weegt dan ons belang. Neem contact op met [email protected].
G) Recht van bezwaar tegen direct marketing
U heeft het recht ons te vragen uw gegevens niet meer te gebruiken voor direct marketing. Het kan zijn dat uw bezwaar alleen betrekking heeft op een benadering via een specifiek kanaal. Bijvoorbeeld, als u via de nieuwsbrief geïnformeerd wilt blijven, maar niet meer telefonisch benaderd wilt worden. Wij zorgen er dan voor dat u via dat kanaal niet meer wordt benaderd.
U kunt de genoemde rechten uitoefenen door een verzoek bij ons in te dienen. Heeft u een verzoek bij ons ingediend? Dan reageren wij binnen een maand nadat wij het verzoek hebben ontvangen. Neem contact op met [email protected].
Vraag of klacht Neem contact op met [email protected].